<< επιστροφή στο προγραμμα

Η Καρδιά του Σκότους - Ευαγγελία Κουλιζάκη
22:30

Ημίωρα ραδιοφωνικά ντοκιμαντέρ για το έγκλημα και την τιμωρία, τη λογοτεχνία και το κακό, με την ανασύσταση μιας εποχής μέσ' απ' την εξιστόρηση γνωστών -ή λιγότερο γνωστών- εγκλημάτων.
Από τη Mary Rogers που έγινε η Μαρί Ροζέ του Poe και την Ελίζαμπεθ Σορτ-''Μαύρη Ντάλια'' του Ellroy, ως τις αδελφές Papin που έγιναν οι ''Δούλες'' του Genet και την απαγωγή της Sally Horner, που ενέπνευσε στον Nabokov τη ''Λολίτα'', true crime αφηγήσεις και η λογοτεχνική τους μετουσίωση.
Νυχτερινές περιηγήσεις από το βικτοριανό Λονδίνο ως τις Βερσαλλίες κι από το Βερολίνο του μεσοπολέμου στην ηλιόλουστη Καλιφόρνια της δεκαετίας του '60, στο Λος Άντζελες των σκληροπυρηνικών νουάρ και τα τροχόσπιτα των χιλμπίληδων στη βαθιά αμερικανική επαρχία, στα βαλτοτόπια του αμερικανικού Νότου.
Το έγκλημα ως λογοτεχνία και πραγματικότητα, σε μια σειρά ραδιοφωνικών ανταποκρίσεων βγαλμένων απευθείας απ' την ''καρδιά του σκότους''.




Σήμερα:
Cenci, Έγκλημα και Τιμωρία στην αναγεννησιακή Ιταλία / Από τον Shelley στον Stendhal [ε' μέρος]

''Το πέπλο της κοπέλας ήταν από μπλε ταφτά, όπως το φόρεμά της· είχε ακόμα ένα μεγάλο πέπλο από ασημί υφαντό πάνω στους ώμους, μια φούστα από βιολετί ύφασμα και υποδήματα από άσπρο βελούδο. [...] Είχε μια παράξενη χάρη όπως περπατούσε μέσα σε αυτήν τη φορεσιά, και τα δάκρυα έρχονταν στα μάτια όλων, καθώς την παρατηρούσαν να προχωρά αργά στις τελευταίες σειρές της πομπής.'' - Stendhal, ''Οι Τσέντσι, 1599, Μια Αληθινή Ιστορία από τα Ιταλικά Χρονικά''

Σήμερα, Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ στο τελευταίο μέρος για τους Τσέντσι - αυτή τη φορά μέσα από το βλέμμα του Σταντάλ: Το 1833, ο Σταντάλ βρίσκει και αντιγράφει μια σειρά παλιών ιταλικών χειρογράφων, παράφορες αφηγήσεις αληθινών περιπετειών που είχαν διαδραματιστεί στην Ιταλία της Αναγέννησης, προσδίδοντάς τους, με το απαράμιλλο ύφος του, μια εξαιρετική λογοτεχνική αξία, χωρίς να απομακρύνεται από την ιστορική αλήθεια που περιέγραφαν τα χειρόγραφα αυτά. Μία από τούτες τις αφηγήσεις ήταν και αυτή της οικογένειας του Φραγκίσκου Τσέντσι, ενός από τους πλουσιότερους κατοίκους της Αιώνιας Πόλης, που εξαιτίας του βδελυρού του βίου οδηγήθηκε στον χαμό και παρέσυρε στον θάνατο τους γιους του και την πανέμορφη δεκαεξάχρονη κόρη του, Βεατρίκη, μία από τις ωραιότερες γυναίκες των κρατών του Πάπα και ολόκληρης της Ιταλίας, που αιχμαλώτισε με την τραγική ιστορία της το συλλογικό φαντασιακό.

Συγγραφή / επιλογή κειμένων - έρευνα - παρουσίαση: Ευαγγελία Κουλιζάκη​

    << επιστροφή στο προγραμμα