ΚΥΡΙΑΚΗ  07/08/2022
15:30 Κατάλληλο για άτομα άνω των 8 ετών
Η Ιστορία των Ελληνικών Σιδηροδρόμων   (E)   
Ντοκιμαντέρ


Έτος παραγωγής: (2022)



Ωριαία εβδομαδιαία εκπομπή παραγωγής ΕΡΤ3 2021-22

Όλα ξεκινούν στην δεκαετία του 1830, όταν ο νεαρός George Stephenson κατασκευάζει την πρώτη ατμομηχανή, και τα πρώτα σιδηροδρομικά δίκτυα δεν αργούν να ακολουθήσουν. Το σιδηροδρομικό μέσο αναδεικνύεται σε κομβικό παράγοντα για την ανάπτυξη τόσο του εμπορίου μίας χώρας, όσο και της στρατιωτικής δύναμης της, με την δυνατότητα γρήγορης μετακίνησης στρατευμάτων και πολεμοφοδίων. Έτσι οι σιδηρόδρομοι εξαπλώνονται ταχύτατα στην Ευρώπη και σύντομα φτάνουν και στη χώρα μας. Οι διαβουλεύσεις στην κυβέρνηση για ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου στον ελλαδικό χώρο έχουν ξεκινήσει ήδηαπό το 1838, τελικά όμως η κατασκευή του πρώτου δικτύου, μετά από πολλές καθυστερήσεις, ολοκληρώνεται το 1869. Το πρώτο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελείται από 9 χιλιόμετρα γραμμής τα οποία συνδέουν το Θησείο με τον Πειραιά στην πόλη της πρωτεύουσας. Πολύ σύντομα όμως, υπό την υποκίνηση του οραματιστή πολιτικού Χαρίλαου Τρικούπη, τα έργα κατασκευής σιδηροδρομικών δικτύων που θα ενώνουν τις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας επιταχύνονται.

Ξεκινάμε ένα ταξίδι στον χρόνο, ακολουθώντας την ιστορία της ανάπτυξης των ελληνικών σιδηροδρόμων, καθώς εξαπλώνονται σε όλη την ελληνική επικράτεια, μέσα από παλιά κείμενα , φωτογραφίες και ντοκουμέντα. Το ταξίδι μας ξεκινάει από την περιοχή της Αττικής όπου κατασκευάζονται τα πρώτα δίκτυα, και μας οδηγεί μέχρι και το σήμερα, καθώς επισκεπτόμαστε σημαντικούς σιδηροδρομικούς προορισμούς, όπως τα δίκτυα στον Βόρειο Ελλαδικό χώρο, τους Θεσσαλικούς σιδηροδρόμους και τα σιδηροδρομικά δίκτυα της Πελοποννήσου. Μεταξύ άλλων μαθαίνουμε για τις μηχανές και τις αμαξοστοιχίες που κινούνταν πάνω στα δίκτυα αυτά, για την ιστορία των σταθμών αλλά και την αρχιτεκτονική τους, καθώς και για την κομβική σημασία που έπαιξαν τα σιδηροδρομικά δίκτυα στους εθνικούς αγώνες. Παράλληλα μέσα από συνεντεύξεις με νυν και πρώην σιδηροδρομικούς, γνωρίζουμε από πρώτο χέρι, όλες της λεπτομέρειες για το πώς λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, ενώ χανόμαστε μέσα στις σιδηροδρομικές ιστορίες τις οποίες μοιράζονται μαζί μας.

Επιβιβαστείτε στον συρμό της Ιστορίας των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.

Δείτε σήμερα: Οι Σιδηρόδρομοι Θεσσαλονίκης μέσα από τις αναμνήσεις των Σιδηροδρομικών Μέρος Β'
Eπεισόδιο 4

Επιστρέφουμε στο σιδηροδρομικό σύμπλεγμα της Θεσσαλονίκης. Αυτή τη φορά με σκοπό να πληροφορηθούμε για τις μεθόδους με τις οποίες λειτουργούν εδώ και ενάμιση αιώνα, ακατάπαυστα και με ασφάλεια οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι. Μαθαίνουμε για τα τηλεπικοινωνιακά σιδηροδρομικά δίκτυα και την σημασία τους για τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις. Επισκεπτόμαστε το Μηχανοστάσιο και το Εργοστάσιο Οχημάτων της Θεσσαλονίκης, δύο χώροι με μεγάλη ιστορία, όπου ερχόμαστε σε επαφή με το τροχαίο υλικό, μηχανές και άμαξες. Έχοντας επιβιβαστεί στα βαγόνια που αποτελούσαν κομμάτι των θρυλικών αμαξοστοιχιών του Οριάν Εξπρές, αφήνουμε πίσω μας την πόλη της Θεσσαλονίκης, αναχωρώντας για τον επόμενο προορισμό μας.



Σκηνοθεσία: Τάκης Δημητρακόπουλος
Σενάριο: Τάνια Χαροκόπου
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κωνσταντίνος Ψωμάς
Διεύθυνση Παραγωγής: Δημήτρης Γεωργιάδης
Σχεδιασμός Παραγωγής: Μαριέτο Επιχείρηση ΕΠΕ
Οργάνωση – Εκτέλεση Παραγωγής: Κωνσταντίνος Ψωμάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Σικαλιάς
Εικονολήπτης: Πέτρος Κιοσές
Ηχολήπτης: Κωνσταντίνος Ψωμάς
Μοντάζ: Κώστας Παπαδήμας, Κωνσταντίνος Ψωμάς
Επιστημονικός Συνεργάτης: Αλέξανδρος Σικαλιάς
Αφήγηση: Κωστής Σαββιδάκης
Μουσική Σύνθεση: Γιώργος Μαγουλάς


https://www.ertflix.gr/series/ser.180512-e-istoria-ton-ellenikon-siderodromon/


   ΔΕΙΤΕ ΤΟ TRAILER
  (Α' Kύκλος) (E)
Επόμενο > [K8] 37ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΣΙΡΚΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ (E)

 
     




Κατάλληλο για όλους
Κατάλληλο άνω των 8 ετών
Κατάλληλο άνω των 12 ετών
Κατάλληλο άνω των 16 ετών
Κατάλληλο άνω των 18 ετών
Ζωντανή μετάδοση
Μαγνητοσκοπημένη μετάδοση
Υπότιτλοι για K/κωφούς και βαρήκοους θεατές
Ταινία
Ντοκιμαντέρ
Παιδικό πρόγραμμα
Σειρά