|
Ένα πολυδιάστατο και διεισδυτικό δεξιοτεχνικό μουσικό πρόγραμμα από το Φεστιβάλ Verbier 2016, με μελετημένη αντιπροσώπευση και φωταγώγηση των διαφορετικών προσεγγίσεων του ρομαντικού μουσικού κινήματος σε
συγκεκριμένες όμως διαφορετικές ιστορικές εκφάνσεις και αποτυπώσεις του, προβάλλει σε αποκλειστικότητα η Βουλή Τηλεόραση.
Τα επιλεγμένα μουσικά έργα συσχετίζονται εδώ κυρίως με θέματα υπέρβασης προσωπικών ανθρώπινων αδιεξόδων μέσα από την εσωτερική μουσική αναζήτηση. Τρείς επιφανείς μουσικοί ερμηνευτές ο Gautιer Capucon (Γκωτιέ Καπουσόν), ο Λεωνίδας Καβάκος (Leonidas Kavakos) και ο Δανιήλ Τρίφονωφ (Daniil Trifonov) με μεγάλη φροντίδα επιλέγουν τρία έργα κορυφαίων ρομαντικών μουσικών δημιουργών. Του Robert Schumann, του Sergei Rachmaninoff και του Βedrich Smetana. Η συναυλία ξεκινά διεισδύοντας μέσα στην μυσταγωγική μουσικοποιητική περίοδο του Robert Schumann με το έργο για βιολοντσέλο και πιάνο Κομμάτια Φαντασίας αρ. έργου 73 που συνετέθη το 1849 και εμπνέεται από την περιδίνηση στο πεδίο της ποιητικής ανθρώπινης φαντασίας . Ο συνθέτης εδώ είναι βαθιά επηρεασμένος από τον Ε.Τ.A Hofmann όπου η φαντασία παύει να αποτελεί απλά ένα όχημα απόδρασης από την πραγματικότητα αλλά αναδεικνύεται σε συνώνυμο της αναδίπλωσης του εσώτερου ανθρώπινου κόσμου μέσω της δημιουργικότητας, ως στοιχείο μάλιστα ανανέωσης της και εμβάθυνσης της.
Γκωτιέ Καπουσόν (βιολοντσέλο)– Δανιήλ Τρίφονωφ (πιάνο)
Οι επιλογές των μουσικών ερμηνευτών μετατοπίζουν τον ρομαντικό χρόνο γεωγραφικά και αισθητικά στο δεύτερο έργο της συναυλίας με μεγάλη ερμηνευτική δεινότητα σε μια προσπάθεια σύγχρονης επαναγεφύρωσης της παλαιότερης αναδυόμενης ρωσικής όψης του ρομαντισμού από την περίοδο του 1901 με το έργο του (Sergei Rachmaninoff) Σεργκέι Ραχμάνινοφ- Σονάτα για βιολοντσέλλο και πιάνο σε σολ Ελάσσονα αρ. έργου 19 σε τέσσερα μέρη. Το έργο συνετέθη σε μια πολύ κρίσιμη προσωπική περίοδο για τον συνθέτη. Εκείνη την περίοδο υποβάλλονταν σε ψυχοθεραπεία μέσω υπνωτισμού από τον πρωτοπόρο ιατρό Νικολάι Νταλ. Το έργο είναι αφιερωμένο στον Anatoliy Brandukov έναν κορυφαίο τσελίστα και συνάδελφο του συνθέτη όπου μαζί πραγματοποίησαν την πρεμιέρα του έργου στην Μόσχα στις 2 Δεκεμβρίου του 1901.
Γκωτιέ Καπουσόν (βιολοντσέλο) – Δανιήλ Τρίφονωφ (πιάνο). Τα μέρη του έργου:
1. Lento – Allegro moderato (Σολ Ελάσσονα), 2.Allegro scherzando (Ντο Ελάσσονα) 3.Andante (ΜΙ ύφεση μείζονα) 4.Allegro mosso (Σολ μείζονα)
Η συναυλία κλείνει με ένα έργο ορόσημο που σηματοδοτεί την δημιουργική απαντοχή και μουσική επίκληση μπροστά στην ανθρώπινη απώλεια, του συνθέτη Bedrich Smetana (Μπέντριχ Σμέτανα). Είναι το έργο Τρίο για πιάνο βιολί και βιολοντσέλο σε Σολ ελάσσονα αρ. έργου 15 σε τρία μέρη που συνετέθη το 1855 και είναι αφιερωμένο στην χαμένη κόρη του συνθέτη Bedriska που απεβίωσε αναπάντεχα από στρεπτόκοκκο ένα χρόνο μετά το χαμό της πρώτης του κόρης Gabriella. Λεωνίδας Καβάκος (βιολί), Γκωτιέ Καπουσόν- (βιολοντσέλο) – Δανιήλ Τρίφονωφ (πιάνο). Τα μέρη του έργου:
Ι.Moderato Assai II. Allegro, Ma Non Agitato, III. Presto
Παραγωγή: Εuroarts
Υπεύθυνοι εποπτείας παραγωγής για τη Βουλή Τηλεόραση: Φανή Μπεχράκη- Ελευθερία Μελενίκου
Τεχνική επεξεργασία: Βασίλης Μπακογιάννης
Επιμέλεια -Κείμενα : Κωνσταντίνος Κακαβελάκης
|
|