ΤΡΙΤΗ  26/11/2024
16:00 Κατάλληλο για άτομα άνω των 8 ετών
Pop Hellas, 1951-2021: Ο Τρόπος που Ζουν οι Έλληνες   (E)   
Ψυχαγωγία / Εκπομπή


Έτος παραγωγής: (2021)



Μια νέα σειρά ντοκιμαντέρ, που αφηγείται τη σύγχρονη ιστορία του τρόπου ζωής των Ελλήνων από τη δεκαετία του '50 έως σήμερα.

Mια ιδιαίτερη παραγωγή με τη συμμετοχή αρκετών γνωστών πρωταγωνιστών της διαμόρφωσης αυτών των τάσεων.

Πώς έτρωγαν και τι μαγείρευαν οι Έλληνες τα τελευταία 70 χρόνια;
Πώς ντύνονταν και ποιες ήταν οι μόδες και οι επιρροές τους;
Ποια η σχέση των Ελλήνων με τη Μουσική και τη διασκέδαση σε κάθε δεκαετία;
Πώς εξελίχθηκε ο ρόλος του Αυτοκινήτου στην καθημερινότητα και ποια σημασία απέκτησε η Μουσική στη ζωή μας;

Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη σειρά 12 θεματικών επεισοδίων, που εξιστορούν με σύγχρονη αφήγηση μια μακρά ιστορική διαδρομή (1951-2021), μέσα από παρουσίαση των κυρίαρχων τάσεων που έπαιξαν ρόλο σε κάθε τομέα, αλλά και συνεντεύξεις καταξιωμένων ανθρώπων από κάθε χώρο που αναλύουν και ερμηνεύουν φαινόμενα και συμπεριφορές κάθε εποχής.

Κάθε ντοκιμαντέρ εμβαθύνει σε έναν τομέα και φωτίζει ιστορικά κάθε δεκαετία σαν μια σύνθεση από γεγονότα και τάσεις που επηρέαζαν τον τρόπο ζωής των Ελλήνων.

Τα πλάνα αρχείου πιστοποιούν την αφήγηση, ενώ τα ειδικά γραφικά και infographics επιτυγχάνουν να εξηγούν με τον πιο απλό και θεαματικό τρόπο στατιστικά και κυρίαρχες τάσεις κάθε εποχής.

Δείτε σήμερα: «Οι Έλληνες και οι διακοπές 1951-2021»
Eπεισόδιο 12

Ποια είναι η σχέση των Ελλήνων με τις διακοπές από το 1951 μέχρι σήμερα;
Οι διακοπές ήταν πάντοτε κάτι που μικροί και μεγάλοι περιμέναν όλο το χρόνο.
Διακοπές σημαίνει ελευθερία, σημαίνει να ανακαλύπτουμε ανθρώπους, τόπους και τελικά τον ίδιο μας τον εαυτό.
Οι Έλληνες έχουμε το προνόμιο να ζούμε στη χώρα που όλος ο κόσμος ονειρεύεται να κάνει τις διακοπές του.
Ωστόσο, από το τέλος του πολέμου και μέχρι να γίνουν οι διακοπές κομμάτι της ζωής μας, πέρασε πολύς καιρός.
Όλη αυτή η διαδρομή, οι τάσεις και ο τρόπος που κάνουν οι Έλληνες διακοπές μέσα στον χρόνο, παρουσιάζεται μέσα από συνεντεύξεις γυναικών και ανδρών που αφηγούνται συναρπαστικές ιστορίες.

Στο 12ο επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ Pop Hellas αναλύεται η σχέση που έχουν οι Έλληνες με τις διακοπές τα τελευταία 70 χρόνια, μέσα από συνεντεύξεις, αρχειακό υλικό και σύγχρονα infographics που παρουσιάζουν σημαντικές πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία.

Στο συγκεκριμένο επεισόδιο καταγράφονται μέσα από αφηγήσεις και ιστορίες:

• Τη δεκαετία του ΄50, οι Έλληνες που κάνουν διακοπές είναι λίγοι. Τον τόνο δίνει η αστική τάξη που παραθερίζει στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, ενώ επικρατεί ο ιαματικός τουρισμός στις λουτροπόλεις. Παράλληλα, ιδρύεται ο ΕΟΤ και χτίζονται τα ξενοδοχεία «Ξενία».
• Στη δεκαετία του ’60, οι κάτοικοι των αστικών κέντρων αρχίζουν δειλά να απολαμβάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές στα μέρη από όπου κατάγονται. Οι Έλληνες χτίζουν σπίτια στους τόπους καταγωγής τους ή κοντά στον τόπο κατοικίας τους. Η Ελλάδα γίνεται σκηνικό για τα γυρίσματα ελληνικών και ξένων ταινιών που αποθεώνουν την ομορφιά της χώρας μας και βοηθούν την ανάπτυξη του τουρισμού.
• Τη δεκαετία του ’70, το αυτοκίνητο, το πλοίο και το αεροπλάνο δίνουν στους ανθρώπους την ευκαιρία για εξερευνήσεις εντός και εκτός συνόρων. Μπαίνει για πρώτη φορά στη ζωή των Ελλήνων η έννοια του ξενοδοχείου και της κράτησης, ενώ αναπτύσσεται μία πολύ ισχυρή τάση οργανωμένων εκδρομών μέσω τουριστικών γραφείων.
• Στη δεκαετία του 80, οι διακοπές καθιερώνονται ως αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας. Ο Αύγουστος είναι ο επίσημος μήνας διακοπών των Ελλήνων. Πολλοί αγοράζουν διαμερίσματα σε παραθαλάσσιες περιοχές κοντά στα αστικά κέντρα, ενώ μεγάλη τάση είναι και το κάμπινγκ.
• Οι Έλληνες κατακλύζουν τα νησιά, που το καθένα προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία. Τη δεκαετία του ’90 οι διακοπές αναβαθμίζονται σε προτεραιότητα. Οι οδηγοί διακοπών των lifestyle περιοδικών γίνονται ανάρπαστοι.
• Στη δεκαετία του 2000, οι αργίες και τα Σαββατοκύριακα είναι αφορμές για διαρκείς αποδράσεις. Οι Έλληνες ταξιδεύουν στη χώρα τους περισσότερο από κάθε άλλο Ευρωπαϊκό λαό, ενώ παράλληλα οι εξωτικοί προορισμοί γίνονται μόδα.
• Η οικονομική κρίση, τη δεκαετία του 2000, μας κάνει να προσαρμόσουμε τις επιλογές μας και όσον αφορά τις διακοπές. Οι Έλληνες επιστέφουν στην παραθεριστική κατοικία και στα χωριά τους.
• Η πανδημία υπήρξε μια αφορμή που επιτάχυνε την ανάπτυξη μιας νέας οπτικής για τον ελεύθερο χρόνο. Οι άνθρωποι θέλουν να βιώσουν το ταξίδι με έναν τρόπο πιο συνειδητό, ο τουρισμός γίνεται πιο αργός και πιο ουσιαστικός. Η ανάγκη να έχουμε μεγαλύτερη επαφή με τη φύση και η συζήτηση γύρω από τη σημασία της βιωσιμότητας και το ευ ζην, διαμορφώνουν το νέο χάρτη επιλογών στον τρόπο που θα κάνουμε διακοπές από εδώ και στο εξής.

Συγκεκριμένα, μιλούν οι:

Ντέπυ Χατζηνικολάου: Tourism expert – πρ. Πρόεδρος ΕΟΤ
Πάρις Τσάρτας: Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης - Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Γιάννης Τσάκαλος - Σύμβουλος Τουριστικής Στρατηγικής
Ελένη Στασινοπούλου: Δημοσιογράφος
Χρήστος Σπαθαράκης: CEO εταιρείας ηλεκτρονικής κράτησης εισιτηρίων
Αγάπη Σμπώκου: Συνιδιοκτήτρια Ξενοδοχείων
Χριστίνα Πουτέτση: Δημοσιογράφος
Κώστας Παναγάκης: Σύμβουλος Επικοινωνίας Ξενοδοχείων
Ανδρέας Μάνεσσης: Ιδρυτής Πρακτορείου Ταξιδίων και Ξενοδόχος
Κατερίνα Κατώπη: Σύμβουλος Τουριστικής Ανάπτυξης
Γεράσιμος Φωκάς: Πρόεδρος Ξενοδοχειακού Ομίλου
Ιωάννα Δρέττα: CEO Marketing Greece
Μαρίνα Εφραίμογλου: Ιδιοκτήτρια Ξενοδοχείου



Βασισμένο σε μια ιδέα του Φώτη Τσιμελα
Σκηνοθεσία: Μάνος Καμπίτης
Επιμέλεια εκπομπής: Φώτης Τσιμελας
Συντονισμός εκπομπής: Πάνος Χαλας
Διευθυντής Φωτογραφίας: Κώστας Ταγκας
Μοντάζ: Νίκος Αράπογλου
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Τσιούλης
Έρευνα: Αγγελική Καραχάλιου - Ζωή Κουσάκη
Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Πατρικαρέας
Παραγωγή: THIS WAY OUT PRODUCTIONS




[K8] Πλάσματα Μεγάλα και Μικρά  (Β' Kύκλος) (E) < Προηγούμενο
Επόμενο > [K8] Χαιρέτα μου τον Πλάτανο  (Γ' Kύκλος) (E)

 
     




Κατάλληλο για όλους
Κατάλληλο άνω των 8 ετών
Κατάλληλο άνω των 12 ετών
Κατάλληλο άνω των 16 ετών
Κατάλληλο άνω των 18 ετών
Ζωντανή μετάδοση
Μαγνητοσκοπημένη μετάδοση
Υπότιτλοι για K/κωφούς και βαρήκοους θεατές
Ταινία
Ντοκιμαντέρ
Παιδικό πρόγραμμα
Σειρά