<< επιστροφή στο προγραμμα

Η Καρδιά του Σκότους - Ευαγγελία Κουλιζάκη
22:30

Ημίωρα ραδιοφωνικά ντοκιμαντέρ για το έγκλημα και την τιμωρία, τη λογοτεχνία και το κακό, με την ανασύσταση μιας εποχής μέσ' απ' την εξιστόρηση γνωστών -ή λιγότερο γνωστών- εγκλημάτων.
Από τη Mary Rogers που έγινε η Μαρί Ροζέ του Poe και την Ελίζαμπεθ Σορτ-''Μαύρη Ντάλια'' του Ellroy, ως τις αδελφές Papin που έγιναν οι ''Δούλες'' του Genet και την απαγωγή της Sally Horner, που ενέπνευσε στον Nabokov τη ''Λολίτα'', true crime αφηγήσεις και η λογοτεχνική τους μετουσίωση.
Νυχτερινές περιηγήσεις από το βικτοριανό Λονδίνο ως τις Βερσαλλίες κι από το Βερολίνο του μεσοπολέμου στην ηλιόλουστη Καλιφόρνια της δεκαετίας του '60, στο Λος Άντζελες των σκληροπυρηνικών νουάρ και τα τροχόσπιτα των χιλμπίληδων στη βαθιά αμερικανική επαρχία, στα βαλτοτόπια του αμερικανικού Νότου.
Το έγκλημα ως λογοτεχνία και πραγματικότητα, σε μια σειρά ραδιοφωνικών ανταποκρίσεων βγαλμένων απευθείας απ' την ''καρδιά του σκότους''.




Σήμερα:
Cenci, Έγκλημα και Τιμωρία στην αναγεννησιακή Ιταλία [β' μέρος].
''Μια τέτοια ιστορία, αν ειπώθηκε έτσι για να παρουσιάσει στον αναγνώστη όλα τα αισθήματα εκείνων που κάποτε την έζησαν, θα ήταν σαν ένα φως που θα φανέρωνε μερικά από τα πιο σκοτεινά και απόκρυφα σπήλαια της ανθρώπινης καρδιάς.'' - Percy Bysshe Shelley, από τον πρόλογο στους ''Τσέντσι''

Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ παραμένει στον κόσμο των Τσέντσι: ο Percy Bysshe Shelley έγραψε και εξέδωσε τους ''Τσέντσι'' το 1819 στην Ιταλία. Η ιστορία που τον ενέπνευσε αξιοποιήθηκε και από τον Stendhal στα ''Ιταλικά Χρονικά''. Το έργο έγινε ευρύτερα γνωστό τον 20ό αιώνα από τον Antonin Artaud, ως ορόσημο του "Θεάτρου της Σκληρότητας". Το άγριο θέμα της αιμομιξίας, της συζυγοκτονίας και της πατροκτονίας, που παρουσιάζεται χωρίς ηθικές κρίσεις, με δραματουργική δύναμη που κινείται ανάμεσα στον Shakespeare και τον Middleton, κρίθηκε άσεμνο για την εποχή του, με αποτέλεσμα να μην βρει τον δρόμο για τη σκηνή του Covent Garden. Το κείμενο διακρίνεται για τον σφριγηλό και διαυγή τρόπο έκφρασης που ο Shelley χειρίζεται θαυμάσια, προσδίδοντας μεγαλείο τόσο στις λάμψεις του πάθους και της φρενίτιδας, της αγριότητας και της φρίκης, όσο και στον ζόφο της απόγνωσης και της ενοχής.

Συγγραφή / επιλογή κειμένων - έρευνα - παρουσίαση: Ευαγγελία Κουλιζάκη​

    << επιστροφή στο προγραμμα